יום שבת, 11 בדצמבר 2010

לא רוצה עוד דיסקו, אני כבר לא יכול, תנו לי תנו לי רוקנרול!


שבוע טוב לכל הקוראים והקוראות, מאזינים ומאזינות! עד עכשיו דיברנו על הרבה להקות שונות, משונות ובעיקר מיוחדות. להקות קצת שונות מהנוף המוזיקלי השגרתי של חיינו. כאלה שהגדרת הסגנון המדויק שלהן תדרוש מאיתנו ככל הנראה שורה ארוכה של מילים עם - ביניהן.
אבל עם כל הכבוד לחדשנות ופריצת גבולות מוזיקליים, לפעמים פשוט בא לנו לשמוע מוזיקה בשביל המטרה הראשונית שלה: לתת לראש להתנועע ולרגל לנקוש לפי הקצב, בלי להשקיע יותר מדי מחשבה.

היום נעסוק בשלושה הרכבים שעושים רוק כהגדרתו, פשוט וטוב, ולעתים גם מצוין!
אם חלק מההמלצות שלי כאן מסויגות ב"אזהרה" בסגנון: הלהקה הבאה עשויה לדרוש יותר מהאזנה אחת (ועלולה לפגוע בעובר שלך), אז הפעם האזהרה היא בנוסח קצת שונה:
הלהקות הבאות יתפסו עליכם במהירות שכיתה משתתקת למשמע המילים: "מה שאני מדבר עליו עכשיו יופיע במבחן".
אבל לפני שנגיע לעיקר הדברים, כמה קרדיטים לשניים, אלון ואופיר, שכל אחד מהם הכיר לי את אחת הלהקות המצוינות בפוסט הזה. אני תמיד מוקיר תודה למי שמכיר לי מוזיקה טובה, ותראו זאת גם כהזמנה חופשית לשלוח לי כל דבר שאתם חושבים שהוא עכשוי וטוב (באמת! כבר מתחיל להיגמר לי החומר..). אז תודה לאופיר ולאלון.

נתחיל עם להקה בשם Little Barrie. את ההשראה לשמה קיבלה הלהקה, כאשר לאחר שנכחו בהופעה של ברי סחרוף , אחד מחברי הלהקה העיר שהם לעולם לא יהיו גדולים כמוהו. לא לא, סתם סתם, בצחוק בצחוק. כל קשר בין הלונדונים החמודים הללו לטורקי חמור הסבר ההוא מקרי לחלוטין.

את החבר'ה הללו שמעתי לראשונה כאמור באדיבותו של בחור בשם אלון. ומהרגע ששמעתי אותם לראשונה הם נכנסו אצלי להשמעה מחזוריות בלתי פוסקות ולמשך חודש הפכו פחות או יותר לפסקול של חיי. השיר Thinking on the Mind לדוגמא, הושמע כל כך הרבה פעמים שאני לא אתפלא אם הוא יוצר איזו שהיא תגובה פאבלובית אצל הכלב של השכנים, או אצל השותפה שלי לצורך העניין, כי אני פשוט לא בטוח שלשכנים יש כלב.

ואם הפסקה האחרונה בדבר כמה שאני חורש על הלהקה הזאת לא הספיקה, אז נכתוב עוד אחת. הבלוז רוק הממכר של הברי'ים הוא ללא ספק האיזי ליסטנינג הכי איכותי שנתקלתי בו לאחרונה. מומלץ בחום בתור דיסק אוטו, חדר, בית, משרד, או כל מקום אחר שתבחרו לפלפל בקצת גרוב.
אז כדי שנשאיר קצת סופרלטיבים גם לשתי הלהקות הבאות, הבא נעבור למוזיקה.

השיר הראשון שלנו פותח את אלבומם הראשון של הלהקה, שמוכנה בפשטות המחזקת את דברי, We Are Little Barrie. מישהו אמר מוזיקת טיול רגלי ביום שמש חמים ולא קיבל?



השיר הבא נקרא Thinking on the Mind והוא השיר הממכר ביותר שתשמעו החודש (לפחות)!
העלתי אותו ליו-טיוב בעצמי אז יש לכם הזדמנות פז להיות הצופה מס' 1! גרין קארד יוגרל בין הזוכה.



ומכיוון שאני מאמין גדול במספרים טיפולוגיים, השיר האחרון שלנו נקרא Greener Pastures






סיפור היכרותי עם הלהקה הבאה הוא כדלהלן:
חברי הטוב אופיר הוריד (אהמ, קנה בכספו באופן חוקי) אלבום של איזו להקה כזו או אחרת, ובתוך קובץ הזיפ (חוברת המילים) הוא מצא תחינה נרגשת שאמרה:
"אתם חייבים לשמוע את הלהקה הזאת!! אתם לא מבינים בכלל!! הם הלהקה הכי טובה בעולם!! לשמוע! עכשיו! עוד לא שמעתם?!"
בהיותו אדם צייתן הלך חברי אופיר ושמע את הלהקה המדוברת. אקצר ואומר, שלא עבר יום וכבר קיבלתי ציווי, פחות או יותר באותו נוסח, לשמוע את הלהקה הזאת!! הרי אני לא מבין בכלל, הם הלהקה הכי טובה בעולם..
אז אפשר להגיד שעכשיו תורי להעביר הלאה את הבשורה הטובה.

ללהקה הכי טובה בעולם, אם כן, קוראים Barton Fink. השם מקורו מאחד מסרטיהם היותר הזויים של האחים כהן, שמציג את סיפורו של מחזאי מצליח בשנות ה-20 שהולך להוליווד לכתוב לסרטים הגדולים, רק כדי לגלות שהוא נתקף במחסום כתיבה חמור שמשבש את חייו. אציין שמלבד התואר, טרם מצאתי כל קשר אחר בין הקולנוענים הטובים בעולם ללהקה הטובה בעולם.

הפינקים הוקמו ב-2008 במונטריאול, קנדה ונכון להיום חתומים על EP אחד בלבד בשם Gear.
ההגדרה הכי מפותלת אך מדויקת שאני יכול לחשוב עליה לחבר'ה האלה תהיה, בלוז-פאנק-רוק-חללי.ועכשיו שמלאתי את מכסת המילים שלי, אמלא את מכסת השירים.

השיר הבא נקרא Nothing, והוא נחתם בג'אם פרוע סביב שורה אהובה עלי מאוד שאומרת: "אם לא אראה אותך שוב, אף לא פעם אחת עד סוף חיי, זה עדיין יהיה יותר מדי."



תן לי עוד אמרתם? השיר הבא נקרא Gimme Some More.



ואחרון לסיום. תורידו את ה-EP שלהם, הוא בקושי חצי שעה, ושהוא נגמר אתם שואלים את עצמכם איך לעזאזל אלה כל השירים שיש ללהקה הזאת!






הלהקה הבאה נקראת Left, מה שכבר מחבב אותם עלי מעצם היותי שמאלי, שמאלני ופוזל בעין שמאל. אבל רגע, זה לא הכל, הם גם משלנו!!
אסף לייזרוביץ' וגל שילוח הם שמות צמד-הכח שמרכיב את הרכב הבלוז-פולק-רוק המצוין הזה.
בלפט נתקלתי במהלך שיטוטים בין במות פסטיבל ה-"אינדינגב". הרוק של לפט הוא כל כך עוצמתי וכל כך מלא שבמהלך ההופעה הייתי חייב מדי פעם לשלוף את אצבעות הספירה שלי ולוודא שעל הבמה באמת עומדים שני נגנים בלבד. מיותר לציין שזאת ההייתה אחת מההופעות הטובות ביותר בפסטיבל.
אני רואה מקום לציין במיוחד את המתופף של הצמד, גל, שהולם בתופים בוירטואוזיות ובעוצמה שמזכירה לי רוברט ואייט צעיר (ולא נכה).
לצמד יש אלבום, ושמו בישראל (כי לא נראה לי שאפשר למצוא אותו במקום אחר) הוא Here for Now, והוא יצא לחנויות ממש ממש בימים אלו! רוצו לקנות כל עוד הוא עדיין חם ממכונות הדפוס. (הרי אחרי זה זה כבר לא שווה..)
בינתיים, קבלו שניים מתוך פחות או יותר שני הקליפים שניתן למצוא של הצמד ברשת. אחד מהם בהופעה, כך שתוכלו לחזות בעצמכם (עד כמה שצפייה בוידאו מאפשרת) בעוצמה האדירה של הצמד הזה בלייב.





איזה כיף זה לשמוע להקה ולדעת שאפשר לתפוס אותם גם בלייב מתי שרק רוצים. כי ישראלי שומע כחול לבן! אז חפשו את הצמד במועדון ההופעות הקרוב לביתכם. היות והם מתעקשים להופיע בימי חול, אני כבר אחכה שיבואו לבאר שבע.

עד לשבוע הבא.. שיהיה גדוש במוזיקה טובה והכי חשוב, בריאה!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה