יום שלישי, 16 באוגוסט 2011

ראיתי לורנות ביפו


כשלורנה בי הופיעו באוזן בר, לא הלכתי כי לא הכרתי את לורנה בי. כשלורנה בי הופיעו בלילה הלבן בתיאטרון תמונע, לא הלכתי כי עשיתי לילה לבן של למידה למבחן בתפ"י 1. כשולרנה בי באו להופיע במועדון ההופעות שנמצא בדיוק מתחת לביתי הלוא הוא "עשן הזמן", לא הלכתי כי.... טוב בעצם לא הלכתי כי לורנה בי ביטלו את ההופעה. ולבסוף, כשלורנה בי הכריזו חגיגית על הופעה אחרונה לקיץ ב'קונטיינר' ביפו, כבר לא נשאר מי שיבוא איתי

כך או כך, זה כבר יותר מדי זמן שלורנה בי יושבים אצלי באוזניות כך שלא התכוונתי לתת למשהו קטן כמו מחסור בחברים לעצור בעדי. וכך, התלבשתי במיטב מחלצותי שמסתכמים בחולצה של גלידריית 'פינגווין' בכפר סבא ושמתי פעמי אל עבר העיר בת 4000 השנים, יפו.

למי שטרם נתקל, אז זה בהחלט זמן טוב להכיר. Lorena B מהווים המשך ישיר למגמה המאוד מובהקת הזאת כאן במבוא של הרכבים ישראלים מעולים (ראה ערך: אומללה, אשכרה מתים, שני/אחרון/אוקטובר) שיוצאים דווקא מבירתנו הקדושה ירושלים.

רביעיית מנגבי החומוס נטולי הים האלה הם: אילן טננבאום, רועי אביטל, יואב סער והסולנית עדי אולמנסקי. אני מקווה מכל לבי שקרב היום בו אזכור שמה של אולמנסקי לא יחייב אזכור של הופעתה בעונה החמישית של "כוכב נולד". (הנה! הזכרתי את כוכב נולד אוקיי?? אגב, מישהו מעוניין לשמוע את הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה של בועז מעודה? לא חשבתי..)

אז כפי שכבר כתבתי בעבר, לורנה בי הם הדבר הכי לא ישראלי שפועל כאן בישראל . הפופ-רוק-דאנס המסונתז שלהם לא דומה לשום דבר אחר שנשמע כאן באי פעם שנים האחרונות ונשמע שההשפעות שלהם מגיעות מלב ליבה של הסצינה העכשווית. מספיק מבט חטוף ברשימת ההשמעה של פינתה השבועית של הלהקה ברדיו "תדר" (שנקראת באופן מאוד הולם: Fresh Ones) כדי להבין שידם של החבר'ה האלה בוחשת עמוק בתוך כל מה שטרי וחם.

להופעה של לורנה בי הגעתי באיחור אופנתי של שיר אחד (עד כמה שזה אופנתי להגיע להופעה מזיע מריצה בסמטאות של יפו כדי לא לאחר להופעה). ממה שהצלחתי לקלוט, אותו שיר פתיחה היה Intro המצוין ולכן נשמע אותו. אני חושב שהפנינה בת שתי הדקות הזאת ממחישה בצורה מעולה את הקסם והייחודיות של לורנה בי. תקשיבו



אז כמו שאזכור של אולמנסקי חייב לבוא עם כוכב נולד, כך נדמה שגם אזכור של השיר הזה חייב לבוא עם אזכור העובדה שהוא הושמע בתכנית הרדיו הלונדונית של סולן להקת פאלפ, ג'ארוויס קוקר. ועם כמה שזה נשמע לי מעט פרובנציאלי לחגוג את העובדה הזאת......  אני פשוט חייב להיות כמו כולם. אז הנה, הזכרתי גם את  ג'רוויס קוקר! רוצים לשמוע שיר של בועז מעודה?? 

ב'קונטיינר' נושבות מהים רוחות מזרחיות במהירות של כ-15 קשר, מה שגורם לסאונד של ההופעה להישמע כאילו והיא מתרחשת בתוך..... טוב נו, קונטיינר. אבל  כל זה לא מפריע ללורנות לתת בראש עם מיטב להיטיהם כמו גם עם שני קאוורים ל- Sparklehorse ולאסף אמדורסקי שמקבלים את הטיפול הייחודי שהוא הסימן המסחרי של לורנה בי. 

מלבד הכלי הקונבנציונאלי שלו, כל נגן אמון על איזה כלי ממוחשב כזה או אחר שנראה כאילו והוא נלקח היישר ממערכת ההיגוי של האנטרפרייז. לא מחזה שזוכים לראות בהרבה הופעות כאן בישראל. ובכל פעם ששיר מגיע לשיאו העצמתי הגיטרות מנסרות ומסכי המקינטוש מתנדנדים.





עדי מספרת לקהל על כך שהלהקה עומדת לחמם את Blonde Readhead בהופעתם הקרובה בארץ ואני חושב לעצמי שגם עדי היא בעצמה קצת בלונד רדהד. תוך כדי הופעה היא מזגזגת בין שני העולמות, מהצד האחד בלונדינית יפה, עדינה ותמימה ומהעבר השני ג'ינג'ית חמומה וסוערת. והמשחק הזה נשמר לאורך כל ההופעה, אפילו כשעדי מבקשת באמצע שיר עוד שירה במוניטור או מפזרת חיוכים לחברות בקהל.

ההופעה מסתיימת ואני יוצא החוצה לניחוחות העולים מהנמל היפואי וממסעדת השווארמה הסמוכה, שכאילו נועדו כדי להזכיר לי שאני עדיין בישראל.

כאמור, הפעם הבאה וכנראה האחרונה לזמן הקרוב בה תוכלו לתפוס את לורנה בי בלייב תהיה כחימום לבלונד רדהד. אם תחפצו בגרסאת האולפן תוכלו למצוא את אלבום הבכורה Siblings בעמוד הבאנדקמפ של הלהקה. כמו כן, צפוי בקרוב לצאת ללהקה אי.פי שמתוכו כבר קיבלנו את הלהיט האלקטרוני UR.




המשך קיץ נעים מאיתנו כאן במבוא..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה