יום חמישי, 25 באוגוסט 2011

מים שקטים נותנים בראש

את מרבית התנועה באיי-פוד שלי מרכיבה מוזיקה קליטה, מקפיצה ונותנת בראש, כזאת שאת עיקר המחשבה דורשת דווקא מהרגליים ומהישבן. או בקיצור, כל דבר שמצליח להשכיח מליבי ולו רק לרגע את כאב התפרקותה של אל.סי.די סאונדסיסטם.

אבל השבוע, אולי בשביל שאוכל להיות יותר קשוב לאזעקות הגראדים, אולי סתם כי הוא הועלה בשאפל של האייפוד בדרכי לעבודה, מצאתי את עצמי מתמסר מכל ליבי לאלבום פולק רך, שקט ומדהים של הרכב בשם Bon Iver

בון איבר הם רביעייה אמריקאית בהנהגתו של ג'סטין ורנון אך מקורו של שמם הוא דווקא מצרפתית, וכמו בכדי ללעוג לקיץ הישראלי שעובר עלינו משמעותו היא ברכת "חורף טוב". ואכן, המוזיקה של בון איבר היא הגרסה החורפית של קרוסבי-סטילס-נאש אנד יאנג. הגיטרה החלקה מלווה ברוך את ההרמוניות הקוליות שמצליחות לסחוף ולרגש כבר מהאזנה ראשונה. גם קניה ווסט לא נשאר אדיש לאותן הרמוניות, והופעת האורח של ורנון בלהיטו האפי Lost in the World היא ללא ספק אחד מרגעי השיא של אלבומו האחרון.
 אז מה נשמע, מה נשמע.... נשמע את השיר Skiney Love מאלבום הבכורה של ורנון שיצא בשנת 2007.



איזה קטע #1! אני נוסע היום לתומי באוטובוס ומאזין לאלבום הבכורה המעולה של מר. ג'יימס בלייק. תוהה לעצמי על הדמיון הרב בינו לבין אותו בון איבר עליו בדיוק התחלתי לכתוב פוסט בערב שקדם. חושב על כך שאולי בעצם השניים הם מעיין שני צדדים משלימים לאותו מטבע. האלקטרוניקה המלטפת והכל כך עכשווית של בלייק אל מול הפשטות והחיות של הגיטרה של ורנון. והנה אני מגיע לי הביתה, פותח את אחד הבלוגים החביבים עלי, ומה רבה היא תדהמתי כאשר אני קורא על שיתוף פעולה בין לא אחרים מאשר..............
ג'יי זי וקניה ווסט!!! אה כן, וגם היה שם שיר חדש של ג'יימס בלייק ובון איבר..


אז אם להיות כנה לרגע, זה נשמע הרבה יותר כמו שיר של ג'יימס בלייק מאשר של בון איבר, וגם קצת כמו תחרות בין השניים מי יצליח למלמל את המילים בצורה פחות ברורה. ואם להיות עוד יותר כנה, אז כדברי האסירה 224762 שאתם בוודאי מכירים בתור מרגול: "לא נפלתי". אבל וואלה, קטע או לא קטע?


אבל עם כל הכבוד למוזיקה שקטה ונעימה על כל סוגיה, יהיה זה חוסר אחריות מצידי להשאיר אתכם השבוע מבלי איזה הרכב מקפיץ ונותן בראש. אז תכירו את Kidstreet. מסתבר שקידסטריט הוא שמו של שעשועון טלוויזיה קנדי משנות ה-70 בו זוגות של אחים היו יושבים במכוניות מרוץ ועונים על שאלות אחד על השני/ה (קנדים.. לך תבין). והנה, איזה קטע #2, קידסטריט (הלהקה) הם שלשיית אחים קנדים שיושבים במכונית ועונים על שאלות אחד על השני! לא סתם, הם עושים מוזיקה ביחד.. אני מסכים, קצת פחות קטע מהראשון. 

קידסטריט עושים גרוב אלקטרוני, שהוא גם גרובי וגם אלקטרוני ונכון להיום הם חתומים על אי-פי בשם X. אני מקווה שבעתיד הקרוב יהיו חתומים על עוד קצת דברים. בינתיים נשמע את השיר Crazy.




החבר'ה קנו אותי כבר בשיר הזה, אבל אם זה לא הספיק אז יש להם גם מיקס מגניב ל- Sun של Caribou שזה כבר הרבה זמן שאני מחפש ללא הצלחה רימיקס מוצלח שלו.

נראה לי שנסתפק בזה לשבוע. שיהיה לנו שבוע שקט בדרום, אבל שגם יתן בראש! אבל שגם יהיה שקט..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה